Anketa Novosadske biciklističke inicijative među novosadskim ljubiteljima dvotočkaša pokazala je da bi preferirana boja podloge na biciklističkim stazama trebalo da bude zelena.
Vozim vrlo aktivno automobil, ali i bicikl i to vec 40 godina. Vozim svoju decu i u kolima i na biciklu, a i posebno voze ispred mene. Ucim ih ekoloskom nacinu prevoza, uzivaju u tome, ali ja strahujem stalno zbog vozaca kojima USLOVNO zeleno NISTA ne znaci! Redovno skrenu i stanu tik pred pesacki prelaz, tj. PREKO dela koji je predvidjen za bicikle! Kako da predjem ulicu? A o pesacima koji se setaju po bic. stazi kao da su oslobodili ovaj grad ili jos gore - stoje nasred i telefoniraju - bolje da se ne ponavljam... Zvonce ne pomaze!
Zakljucak, sto je vec neko rekao, od malih nogu treba ih uciti o saobracaju!
naravno da biciklista nikome ne čini uslugu ako se sjuri na prelaz nekom neprimerenom brzinom od 20+ km/h. Ja je prelazim otprilike istom brzinom kao i pešaci, malo brže, upravo iz razloga da ne bih nekoga iznenadio svojim prisustvom.
I ja sam aktivni vozač automobila, i znam za taj problem kada vam biciklisti nailaze skoro s leđa, ali ja to rešavam tako što u nailasku u raskrsnicu 50ak metara ranije već gledam da li dolaze biciklisti (idući paralelno samnom), pre nego što skrećem, i tako nema problema.
Što kaže ovde čovek, malo više tolerancije pokazati. Ja kao biciklista shvatam ko mene može da vidi ili ne vidi, tako se i ponašam. Ali ne shvatam pešake koji se šetaju po stazi, zvonce nije očigledno dovoljno, treba montirati i tetejca.
Biciklista sam, pešak a takođe i vozač automobila i mogu vam reći (naravno isključivo iz sopstvenog iskustva) da među sve tri gore navedene kategorije postoje da tako kažem "dobri" i "loši" da ne bih koristio neke pogrdnije nazive.
Primećujem da među svima nama postoji veoma malo tolerancije za ostale (ne odnosi se samo na saobraćaj već na sve segmente društva).
Mogao bih da nabrajam razne kritične, opasne i bahate situacije sa kojima sam se sretao ali nije u tome poenta.
Važna stvar koju bismo kao društvo trebali da preduzmemo je edukacija, od vrtića, preko škole, edukaciju prolaznika na ulici, mediji... svuda.
A drugi važan korak je kažnjavanje što je veoma legitiman (a pritom i bolan) način promene ponašanja i sigurno donosi uspeha. Dolazimo do problema ko bi i kako vršio te poslove kada svi znamo kako funkcioniše naše društvo (podmićivanje, poznanstva, pretnje...) ali to je već jedna druga tema.
Evo recimo šta predlažem... da policija (da li obična i/ili komunalna) počne da rigorozno zaustavlja recimo neosvetljene bicikliste (naravno time ne mislim da su oni najveći problem), u nekom početku akcije bi bili samo upozoreni (gde bi se to upozorenje evidentiralo za kasnije kontrole) i bilo bi veoma zanimljivo da u tim akcijama čak policija dodeli besplatno komplet rasvete (to je već moje sanjarenje :D). Posle te situacije, ako biciklistu zatekneš neosvetljenog, rigorozna kazna i zna se... opametiće se zauvek!
Izvinjavam se ako sam malo odužio, tako mi' došlo :)
PS Poštujmo prava ljudi oko sebe, tako stvaramo društvo gde će neko poštovati i nas!
Zašto se svi vozači hvataju obuke biciklista? Pa većina bar koje ja znam ima vozačku i aktivno vozi. Ja imam B i C kategoriju ali bicikl vozim iz zadovoljstva. Što bih palio auto i gurao se u kolonama na bulevaru za 3 kilometra do posla, pritom trošio skupoceno gorivo od 98 oktana i zagađivao grad.
Nije bitna boja staze, bitno je da me psi lutalice više ne jure dok vozim. Hoće li se ikad rešiti taj problem? Novac za bojenje iskoristiti za hvatanje tih pasa.
vozim auto, bicikl, idem i peške. tvoja ekspertiza o "mrtvom uglu" je čista glupost, a ugao je mrtav za vozače koji uleću i ne gledaju.
za one koji slušaju tvoj savet, neka imaju u vidu da je vozač automobila po zakonu DUŽAN da propusti u toj situaciji biciklistu. ako ne vidiš gde voziš, ima da izlaziš cm po cm i da glavu malo zarotiraš koliko treba.
PRIORITET! Treba skloniti sve bankine, da ih uopšte nema. Staza treba da bude ravna sa putem... Mislim da to nije neki veliki trosak za grad, a MNOGO znači.
Aktivno vozim bicikl od kraja 90ih, i kvalitet staza se poboljšava.
Ne dopada mi se staza na keju, koja nema smisla zbog male širine. Kej nije tranzit nego mesto za opuštanje i vožnju sa nekim, a ovako ne samo što moramo voziti u koloni nego što je i mimoilaženje tesno. Ne bi im pala kruna s glave da su je meter proširili.
Nemam ništa protiv bojenja staze, pod uslovom da ne bude klizava tj da se ne odradi srpski nego evropski.
Trenutno najveći problem za bicikliste predstavljaju nekulturni pešaci kojima nije jasno čemu služi ta traka asfalta pored trotoara, jer kod njih toga nema. Među najgorima su mame s kolicima, koje su procenile da je manje opasno da ih udari 100kg idući 20km/h, nego da prelaze preko slivnika i bankina na trotoaru. Ima i onih pobednica koje guraju po kolovozu, iako s obe strane ima trotoar po 3m.
ah, ne kaze se dzabe "ko o cemu, k. o postenju". Uvek mi nekako padne na pamet ta poslovica kad slusam bicikliste kad govore o saobracajnoj kulturi. Za one koji nisu bili nikad u automobilu i pazili na bicikliste, a sami voze bicikl: kad ste za volanom automobila, i skrecete desno, u momentu gde ste usporili i stali na prelazu ispred biciklisticke staze, polozaj vam je takav - niste pod pravim uglom sa dobrom vidljivoscu jer niste usli u raskrsnicu, nego skoro paralelno, biciklista vam dolazi skoro s ledja, cesto iz mrtvog ugla, ako vozi brzo, izuzetno je lako ne videti ga uz najvecu paznju, i to je najrizicnija situacija za biciklistu. Usporite pred raskrsnicom ako imate pameti, a i kulture i osecaja za zivot u drustvu.
@100%Taksista
Nego taksista šta je sa obučavanjem taksista da jednosmerna ulica znači da je zabranjeno voziti u kontra smeru? Ili recimo da se ponekad uključi žmigavac? Bitno je da taksisti znaju da upale sva četiri i stanu gde je zabranjeno i zakrče saobraćaj gdegod i kadgod hoće. A i parkiranje po biciklističkim stazama baš vole i taksisti i ostali vozači automobila.
Inače vožnja bicikla po pešačkom prelazu jeste zabranjena ali produžetak biciklističke staze (onaj mali deo pored zebre za prelaz bicikala) nije pešački prelaz i tu je dozvoljeno voziti bicikl dok se prelazi ulica a vozači automobila su u obavezi da ih propuste.
Ovakav komentar samo od taksista i mogu da ocekujem! da izletimo sa 30km/h?! Ha, ha... Kakva nam je kultura prema biciklistima, ne mozemo da razvijemo brzinu vecu od 3km/h! Pesaci redovno hodaju po bic. stazama, a pored trotoar sirine 5m (svi bulevari, vece ulice) zvrji prazan! Idem prema njima, a oni ni da se pomere. Kad ih pitas sto ne idu po trotoaru, gledaju kao da si ih pitao na kineskom! Na raskrsnicama redovno stoje na delu koji je predvidjen za bicikle (pri tom mislim na zdave mlade ljude BEZ kolica). Nemamo kulture - to je!
@ 100%Taksista Dragi taksisto, produžetak biciklističke staze na raskrsnicama NIJE pešački prelaz, nego biciklistička staza, što znači da biciklista NIJE dužan da silazi sa bicikla. Molio bih te da na to obratiš pažnju kada skretanjem presecaš put biciklisti koji može po volji da "juri" biciklističkom stazom i do 35km/h koliko je zakonsko ograničenje brzine za bicikliste na biciklističkoj stazi.
Ајде нађи ми овде некога да гура бицикл преко прелаза.Холандија, земља где је бициклистичка култура на највишем нивоу.
http://www.youtube.com/watch?v=n-AbPav5E5M
А ево како изгледа израда стаза за бицикле у тој истој Холандији.
https://www.youtube.com/watch?v=eaE4KOZzQOg
Као што видите, нема шта да се фарба. Сам асфалт је такве боје...
Пре неки дан сам баш био сведок твог бахатог колеге који је псовао бициклисти све по списку јер му је јел препречио пут кад је кренуо на раскрсници да пређе где је лепо обележена и пешачка и бициклистичка и где се зна да су пешаци и бициклисти на првом месту па онда возачи. Раскрсница код три куле на Насељу. Да не спомињем твоје бахате колеге који се паркирају на бициклистичке...
И за твоју информацију просечна брзина бицикала у граду је око 12km/h и баш бих волео да видим тог што толко јурца на раскрсници...
Знам да постоје и бахати бициклисти, али ви таксисти сте по бахатости шампиони!
Ne lupetaj. Pešački prelaz pešaci prelaze peške, biciklisti na biciklu. Ne treba da silaze sa istog. A ti, majstore, imaš samo USLOVNO zeleno, što znači da pred pešački/biciklistički prelaz moraš da STANEŠ i uveriš se da nema nikoga ko bi mogao da prođe brzinom od 30km/h na biciklu, i tek kada se uveriš da je tako - da prođeš. A ako nije tako - strpljivo čekaš dok svi ne prođu na svoje zeleno.
Kao prvo, pričaš svašta: čak i 'najdivljiji' uleti biciklista preko pešačke staze su možda 12-15 km/h; i dalje neobazrivo i neuviđavno, ali daleko od toga da nemaš vremena da se na vreme zaustaviš, ako gledaš kuda ideš. Kao drugo, možeš da zaboraviš na silaženje: ne pada mi na pamet da izvodim čitav ritual samo zato što takvi kao ti shvataju 'uslovno zeleno' kao 'teraj i ne obaziri se'. Okreni glavu 5 stepeni više udesno kad proveravaš da li je čist prelaz i nema tog bicikla koji će ti izleteti. A što se tiče zajedničkog kolovoza, to može u zemljama u kojima ludaci za volanom odgovaraju za svoja nedela; ovde je prerano za to, dokle god mali Racić, Barać i slični šetaju na slobodi.
pre 8 godina kad sam dosao u NS ceo dan sam mogao da predjem ceo grad a da ne vidim 3 bicikla sa sad ih ima koliko hoces nadam se da ce grad obezbediti biciklisticke staze i parking za bicikl ..
(bolje da ulaze u to nego u alkohlna pica)
Vidiš, ja samo zvonim i prolazim, pa ko se skloni sklonio se. Ako kogod i zakačim, naučiće se redu jedino ako ih zaboli. Na žalost, takav smo narod.
Jedino pazim i stajem deci i bebama u kolicima koje njihove nesavesne majke isteruju i na biciklističku stazu i na kolovoz pre sebe i bez da makar pogledaju levo i desno.
Omiljena disciplina mi je slalom između roleraša u pokušaju na keju. E tu vidiš da našem čoveku ne vredi ni crtati pošto je na svakih 10-15m te staze nacrtan bicikli, to sigurno znači da se rado o lansirnoj stanici za space shuttle?
Obojite (presvucite) im staze kojom god bojom, ali ih obučite da pečački prelaz nije "biciklistička staza" i da prelazeći kolovozne trake TREBA DA GURAJU bicikle, a ne da izjure 30 km/h pred vozače. Bio sam u Berlinu; UKINUTE su IZDVOJENE biciklističke staze i biciklisti su dobi obeležene staze na kolovoznim trakama i smanjili za 33% porede biciklista.
@member
Видиш на западу се боја помешана са неком врстом песка ставља и на зебре да не би биле клизаве по киши и снегу, само код нас користе ове масне па мораш да се помолиш богу да врат не сломиш. Такве боје могу и на бициклистичку да се ставе. Али мислим да је прво приоритет да се бициклистичка инфраструктура среди па тек онда фарба, јер су стазе јако лоше, са испуцалим асфалтом, подигнутим од корења стабала, а банкине на раскрсницама да не спомињем. Њих треба и за пешаке и за нас бициклисте спустити, па би тако госпође са колицима за бебе имале свој простор и не би крчиле прелазе бициклистима. Наравно и инвалиди би тако имали потпуно олашкан прелазак улица.
Срећан сам кад видим да се коначно нешто дешава у граду што се тиче промоције овог здравог и јефтиног вида превоза. Нови Сад је за бицикл веома мали град и брзо се стигне свугде.
Хамбург ће нпр. до 2020. потпуно да уклони аутомобилски саобраћај из ужег центра града а улице ће да се прилагоде за бицикле.
То је будућност превоза у градовима. А и деца су нам све гојазнија, па би пропагирање бициклизма у школама било исто пожељно.
А што се тиче боје, па зелена је некако најлепша и најприроднија. ;)
Dzaba vam da krecite biciklisticke staze kada gomila pesaka cim izadju iz gradskog busa njome krenu da spaciraju kao da su na korzu. I to se jos uhvate za ruke pa se rastegnu celom sirinom staze, kuckaju poruke, cavrljaju medjusobno i bas se ono neprijatno iznenade kada ih na biciklistickoj stazi napadne bicikli. Kao u fazonu "koji ces moj tuda biciklom kretenu jedan". Gledaju te belo, kao tele u sarena vrata, otkud pa sada ti na biciklu. Najbolji su mi degenerici koji iz busa izadju kod Futoske pijace u Jevrejskoj pa onda lagano nogu pred nogu pesace biciklistickom sve dole do NORK-a a da pri toem uopste ne kontaju sta rade. Kada naidje bicikli samo se malo pomere, ali i dalje uporno nastavljaju da hodaju biciklistickom stazom.
a na zelenoj stazi da bude crveni stand za prodaju sanitarija kod futoske pijace, da se lakse uoci za bicikliste i da bude teze vidljiv za komunalnu policiju
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Biciklisti preferiraju zelenu boju staze
Novi Sad
•09.04.2014.
•11:06 > 10:34
Komentari 29
novosadjanka
Zakljucak, sto je vec neko rekao, od malih nogu treba ih uciti o saobracaju!
Biciklista
Toma
I ja sam aktivni vozač automobila, i znam za taj problem kada vam biciklisti nailaze skoro s leđa, ali ja to rešavam tako što u nailasku u raskrsnicu 50ak metara ranije već gledam da li dolaze biciklisti (idući paralelno samnom), pre nego što skrećem, i tako nema problema.
Što kaže ovde čovek, malo više tolerancije pokazati. Ja kao biciklista shvatam ko mene može da vidi ili ne vidi, tako se i ponašam. Ali ne shvatam pešake koji se šetaju po stazi, zvonce nije očigledno dovoljno, treba montirati i tetejca.
BugB
Primećujem da među svima nama postoji veoma malo tolerancije za ostale (ne odnosi se samo na saobraćaj već na sve segmente društva).
Mogao bih da nabrajam razne kritične, opasne i bahate situacije sa kojima sam se sretao ali nije u tome poenta.
Važna stvar koju bismo kao društvo trebali da preduzmemo je edukacija, od vrtića, preko škole, edukaciju prolaznika na ulici, mediji... svuda.
A drugi važan korak je kažnjavanje što je veoma legitiman (a pritom i bolan) način promene ponašanja i sigurno donosi uspeha. Dolazimo do problema ko bi i kako vršio te poslove kada svi znamo kako funkcioniše naše društvo (podmićivanje, poznanstva, pretnje...) ali to je već jedna druga tema.
Evo recimo šta predlažem... da policija (da li obična i/ili komunalna) počne da rigorozno zaustavlja recimo neosvetljene bicikliste (naravno time ne mislim da su oni najveći problem), u nekom početku akcije bi bili samo upozoreni (gde bi se to upozorenje evidentiralo za kasnije kontrole) i bilo bi veoma zanimljivo da u tim akcijama čak policija dodeli besplatno komplet rasvete (to je već moje sanjarenje :D). Posle te situacije, ako biciklistu zatekneš neosvetljenog, rigorozna kazna i zna se... opametiće se zauvek!
Izvinjavam se ako sam malo odužio, tako mi' došlo :)
PS Poštujmo prava ljudi oko sebe, tako stvaramo društvo gde će neko poštovati i nas!
hehe
zapravo, dobar deo tih koji se žale, žale se upravo zbog onih koji voze kola, a piju, ne gledaju, stisnu gas, pričaju telefonom i slično
VUČKO
VUČKO
anonimus
za one koji slušaju tvoj savet, neka imaju u vidu da je vozač automobila po zakonu DUŽAN da propusti u toj situaciji biciklistu. ako ne vidiš gde voziš, ima da izlaziš cm po cm i da glavu malo zarotiraš koliko treba.
Milan
Toma
Ne dopada mi se staza na keju, koja nema smisla zbog male širine. Kej nije tranzit nego mesto za opuštanje i vožnju sa nekim, a ovako ne samo što moramo voziti u koloni nego što je i mimoilaženje tesno. Ne bi im pala kruna s glave da su je meter proširili.
Nemam ništa protiv bojenja staze, pod uslovom da ne bude klizava tj da se ne odradi srpski nego evropski.
Trenutno najveći problem za bicikliste predstavljaju nekulturni pešaci kojima nije jasno čemu služi ta traka asfalta pored trotoara, jer kod njih toga nema. Među najgorima su mame s kolicima, koje su procenile da je manje opasno da ih udari 100kg idući 20km/h, nego da prelaze preko slivnika i bankina na trotoaru. Ima i onih pobednica koje guraju po kolovozu, iako s obe strane ima trotoar po 3m.
Skeptik
Nego taksista šta je sa obučavanjem taksista da jednosmerna ulica znači da je zabranjeno voziti u kontra smeru? Ili recimo da se ponekad uključi žmigavac? Bitno je da taksisti znaju da upale sva četiri i stanu gde je zabranjeno i zakrče saobraćaj gdegod i kadgod hoće. A i parkiranje po biciklističkim stazama baš vole i taksisti i ostali vozači automobila.
Inače vožnja bicikla po pešačkom prelazu jeste zabranjena ali produžetak biciklističke staze (onaj mali deo pored zebre za prelaz bicikala) nije pešački prelaz i tu je dozvoljeno voziti bicikl dok se prelazi ulica a vozači automobila su u obavezi da ih propuste.
novosadjanka
majstor
циклофрик
http://www.youtube.com/watch?v=n-AbPav5E5M
А ево како изгледа израда стаза за бицикле у тој истој Холандији.
https://www.youtube.com/watch?v=eaE4KOZzQOg
Као што видите, нема шта да се фарба. Сам асфалт је такве боје...
Пре неки дан сам баш био сведок твог бахатог колеге који је псовао бициклисти све по списку јер му је јел препречио пут кад је кренуо на раскрсници да пређе где је лепо обележена и пешачка и бициклистичка и где се зна да су пешаци и бициклисти на првом месту па онда возачи. Раскрсница код три куле на Насељу. Да не спомињем твоје бахате колеге који се паркирају на бициклистичке...
И за твоју информацију просечна брзина бицикала у граду је око 12km/h и баш бих волео да видим тог што толко јурца на раскрсници...
Знам да постоје и бахати бициклисти, али ви таксисти сте по бахатости шампиони!
@100%Taksista - Obuka
Mastodont
(bolje da ulaze u to nego u alkohlna pica)
boolewa
boolewar
Vidiš, ja samo zvonim i prolazim, pa ko se skloni sklonio se. Ako kogod i zakačim, naučiće se redu jedino ako ih zaboli. Na žalost, takav smo narod.
Jedino pazim i stajem deci i bebama u kolicima koje njihove nesavesne majke isteruju i na biciklističku stazu i na kolovoz pre sebe i bez da makar pogledaju levo i desno.
Omiljena disciplina mi je slalom između roleraša u pokušaju na keju. E tu vidiš da našem čoveku ne vredi ni crtati pošto je na svakih 10-15m te staze nacrtan bicikli, to sigurno znači da se rado o lansirnoj stanici za space shuttle?
100%Taksista
циклофрик
Видиш на западу се боја помешана са неком врстом песка ставља и на зебре да не би биле клизаве по киши и снегу, само код нас користе ове масне па мораш да се помолиш богу да врат не сломиш. Такве боје могу и на бициклистичку да се ставе. Али мислим да је прво приоритет да се бициклистичка инфраструктура среди па тек онда фарба, јер су стазе јако лоше, са испуцалим асфалтом, подигнутим од корења стабала, а банкине на раскрсницама да не спомињем. Њих треба и за пешаке и за нас бициклисте спустити, па би тако госпође са колицима за бебе имале свој простор и не би крчиле прелазе бициклистима. Наравно и инвалиди би тако имали потпуно олашкан прелазак улица.
Срећан сам кад видим да се коначно нешто дешава у граду што се тиче промоције овог здравог и јефтиног вида превоза. Нови Сад је за бицикл веома мали град и брзо се стигне свугде.
Хамбург ће нпр. до 2020. потпуно да уклони аутомобилски саобраћај из ужег центра града а улице ће да се прилагоде за бицикле.
То је будућност превоза у градовима. А и деца су нам све гојазнија, па би пропагирање бициклизма у школама било исто пожељно.
А што се тиче боје, па зелена је некако најлепша и најприроднија. ;)
S.
member
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H